هر آن چیزی که در مورد لنز های رنگی باید بدانید! | بینایی سنجی و عینک هیراد

هر آن چیزی که در مورد لنز های رنگی باید بدانید!

لنز های تماسی رنگی

لنز های رنگی به شما این امکان را می دهند که رنگ چشم خود را به روش هایی ظریف، پررنگ یا هر جایی در این بین تغییر دهید.

چه نیازی به اصلاح بینایی داشته باشید یا نه، برای لنزهای تماسی رنگی نسخه لازم است. این به این دلیل است که همه لنزهای تماسی به عنوان یک ایزار پزشکی محسوب می شوند و در صورت عدم قرارگیری، استفاده و نگهداری مناسب می توانند به چشم شما آسیب بزنند.

این کمی گیج کننده است، زیرا مردم اغلب از لنزهای تماسی رنگی تجویزی و لنزهای رنگی بدون نسخه استفاده می کنند. وقتی از این اصطلاحات استفاده می شود، این چیزی است که توضیح داده می شود:

  • لنز های رنگی تجویز شده رنگ چشم شما را تغییر می دهد و همچنین نزدیک بینی (نزدیک بینی)، دوربینی (دوربینی) یا آستیگماتیسم را اصلاح می کند.
  • لنز های رنگی بدون نسخه فقط رنگ چشم شما را تغییر می دهد. آنها قدرت عدسی برای اصلاح مشکلات بینایی ندارند. (به این لنز ها پلانو نیز گفته می شود.)

اما صرف نظر از اینکه کدام نوع تماس رنگی را می خواهید یا نیاز دارید، قرارگیری حرفه ای و تجویز لنز از چشم پزشک مجاز مورد نیاز است.

انواع لنز های رنگی

بیشتر لنزهای تماسی رنگی برای تغییر ظاهر طبیعی قسمت رنگی چشم به نام عنبیه طراحی شده اند. از آنجایی که این ناحیه از اشکال و خطوط رنگارنگ تشکیل شده است، برخی از لنز های رنگی دارای مجموعه ای از نقاط رنگی ریز و خطوط و اشکال رنگی به صورت شعاعی هستند که به لنزها کمک می کند تا در چشم طبیعی تر به نظر برسند.

Medical-Lens-min_result

این لنز ها انواع مختلفی در رنگ دارند:

رنگ دید

این معمولاً یک رنگ آبی روشن یا سبز است که به لنز اضافه می‌شود، فقط برای کمک به دیدن بهتر آن در حین جاگذاری و برداشتن یا در صورت افتادن آن. رنگ های دید نسبتا کم رنگ هستند و بر رنگ چشم شما تأثیر نمی گذارند.

رنگ تقویتی

این یک رنگ جامد اما شفاف (روشن) است که کمی تیره تر از رنگ دید است. همانطور که از نام آن پیداست، رنگ تقویت کننده به منظور افزایش رنگ طبیعی چشم شما است. لنز های رنگی با این نوع رنگ معمولاً برای افرادی که چشم‌های رنگ روشن دارند و می‌خواهند رنگ چشم‌های خود را زنده‌تر کنند، بهترین است.

ترکیب رنگ ها

این لنز های تماسی ترکیب‌کننده رنگ با رنگ‌هایی طراحی شده‌اند که به تدریج از لبه‌های بیرونی به داخل مات‌تر می‌شوند، که باعث می‌شود رنگ چشم جدیدی با ظاهر طبیعی‌تر به نظر برسد.

رنگ مات

این یک رنگ غیر شفاف است که می تواند رنگ چشم شما را به طور کامل تغییر دهد. اگر چشم‌های تیره دارید، برای تغییر رنگ چشم‌تان به این نوع لنز رنگی نیاز دارید. لنز های تماسی رنگی با رنگ های مات در طیف گسترده ای از رنگ ها، از جمله فندقی، سبز، آبی، بنفش، آمیتیست، قهوه ای و خاکستری وجود دارد.

انتخاب بهترین لنز رنگی

رنگ لنز تماسی که برای شما مناسب تر است به عوامل زیادی مانند رنگ مو و رنگ پوست شما بستگی دارد. اما، در نهایت، این بستگی به نوع ظاهری دارد که می‌خواهید به آن برسید – ظریف و طبیعی یا جذاب و جسورانه. چه بخواهید لنز های تمام رنگی داشته باشید و چه لنز هایی که رنگ را تقویت می کنند، گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد.

لنز های رنگی برای چشم های روشن

اگر می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید اما به روشی ظریف تر، ممکن است بخواهید رنگی را انتخاب کنید که لبه های عنبیه شما را مشخص کند و رنگ طبیعی شما را عمیق تر کند. و اگر می خواهید با رنگ چشم متفاوتی آزمایش کنید و در عین حال طبیعی به نظر برسید، ممکن است لنزهای تماسی را به رنگ خاکستری یا سبز انتخاب کنید.

لنز های رنگی برای چشم های تیره

اگر چشم‌های تیره دارید، رنگ‌های مات بهترین انتخاب هستند. برای تغییر ظاهری طبیعی، از لنز قهوه ای عسلی یا فندقی روشن تر استفاده کنید. اما اگر واقعاً می‌خواهید از بقیه افراد متمایز شوید، لنزهای تماسی را در رنگ‌های زنده مانند آبی، سبز یا بنفش انتخاب کنید. و اگر پوست شما تیره است، لنزهای رنگ روشن می توانند ظاهری جدید و خیره کننده ایجاد کنند.

Medical-Lens-2-min_result

نکات مهم قبل از خرید لنز:

برای انتخاب یک لنز رنگی مناسب، بهتر است با یک متخصص چشم یا اپتومتریست مشورت کنید. او می‌تواند به شما راهنمایی را بدهد که برای شما مناسب است و در همین راستا، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  1. تعیین هدف: اولین گام برای انتخاب لنز، تعیین هدف شما برای استفاده از آن است. آیا می‌خواهید فقط رنگ چشم خود را تغییر دهید یا در صورت نیاز به تصحیح مشکلات چشمی خود، لنز رنگی طبی را انتخاب کنید؟
  2. رنگ و شفافیت: برخی از لنز ها شفاف هستند و فقط رنگ چشم را تغییر می‌دهند، در حالی که برخی دیگر دارای رنگ قرار گرفته در قسمت مرکزی هستند. لنزهایی با رنگ در قسمت مرکزی، اغلب برای تأکید بیشتر بر روی چشم استفاده می‌شوند.
  3. اندازه: همانطور که قبلاً گفته شد، لنزهای رنگی در سایزهای مختلفی در دسترس هستند. برای انتخاب اندازه مناسب، بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید و لنزی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.
  4. کیفیت: برای داشتن تجربه بهتر با لنزهای رنگی، باید به کیفیت لنزها توجه کرد. لنزهای با کیفیت بالاتر، بهترین تجربه را برای شما ایجاد خواهند کرد و از مشکلاتی مانند خشکی چشم و تاری دید جلوگیری می‌کنند.
  5. ایمنی: ایمنی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در نظر داشت. لنزهای رنگی باید ایمن و قابل استفاده برای چشم باشند. برخی از لنزهای رنگی به طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده اند که محافظت و بهترین ایمنی را به چشمان شما ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای چشمان شما خطرناک باشند. لذا، از برندهای معتبر خرید کنید و در صورت نیاز با پزشک چشم یا اپتومتریست مشورت کنید.
  6. قیمت: قیمت لنز های رنگی متفاوت است و معمولاً بیشتر از لنزهای شفاف هستند. اما، ارزش خرید لنز رنگی به قیمت آن بستگی ندارد. در نظر داشته باشید که قیمت پایین تر، معمولاً به معنای کیفیت پایین‌تر نیست.

در انتها، برای انتخاب لنز رنگی، بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید و نکات ذکر شده در این مطلب را در نظر داشته باشید تا بهترین تجربه را با جایگزین کار آمد داشته باشید.

امتیاز مقاله :
5/5

مطالب مرتبط

Swimming-Glasses

راهنمای خرید عینک طبی شنا

خرید عینک شنا طبی  عینک طبی شنا یک وسیله ضروری برای افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی است که می‌خواهند از فعالیت‌های آبی لذت ببرند. این عینک‌ها از چشمان شما در برابر اشعه های مضر، رطوبت و مواد شیمیایی محافظت می

ادامه مطلب »
Buying-Glasses-1

سوالات متداول و رایج در خرید عینک

سوالات رایج برای خرید عینک خرید عینک، چه طبی و چه آفتابی، می‌تواند دلهره‌آور باشد. تنوع مدل‌ها، برندها، و اصطلاحات تخصصی می‌تواند انتخاب را سخت کند. در این مقاله، به سوالات رایج در مورد خرید عینک می‌پردازیم تا این فرآیند

ادامه مطلب »
Snapp-Pay-Home_min

خرید اقساطی عینک

خرید عینک، عدسی، لنز و… در ۴ قسط بدون کارمزد عینک، از محصولاتی است که علاوه بر کمک به بهبود بینایی و مراقبت از چشم ها، به عنوان یکی از افزونه های مد و استایل نیز مورد توجه قرار می

ادامه مطلب »
Size
Home
Shopping
User-Panel
مشاوره

مشاوره رایگان