عینک مناسب برای رانندگی در شب | بینایی سنجی و عینک هیراد

عینک مناسب برای رانندگی در شب

درباره عینک رانندگی در شب چه چیزهایی باید بدانید؟

کسانی که در شب رانندگی می کنند، با تابش نور خیره کننده ای که به واسطه ماشین ها و ترافیک ایجاد می شود، آشنا هستند. وضعیت در بزرگراه ها یا هر جاده بدون نور دیگری بدتر است، جایی که تضاد بین تاریکی و تابش خیره کننده ترافیک و ماشین هایی که از روبرو می آیند می تواند به معنای واقعی کلمه راننده را برای چند ثانیه کور کند.

با عینک رانندگی در شب، به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی ای می توانید در شب به رانندگی خود ادامه دهید. اما آیا همه آنها یکسان هستند؟ به خواندن ادامه دهید و متوجه شوید.

تفاوت عینک رانندگی در شب و عینک آفتابی در چیست؟

عینک آفتابی و عینک رانندگی در شب از نظر ماهیت و هدف متفاوت است. عینک آفتابی برای جلوگیری از اشعه مضر UV طراحی شده است که در شب مشکلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، عینک آفتابی دید شما را تیره می کند تا از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت کند. با این حال، عینک رانندگی در شب نمی تواند دید شما را کاهش دهد زیرا رانندگی در شب را دشوارتر می کند.

هرگز نباید از عینک آفتابی برای رانندگی در شب استفاده کرد، زیرا سطح کاهش نور می تواند تا حد زیادی قدرت بینایی در شب را کاهش دهد و باعث خطرناک شدن آن برای رانندگان و عابران پیاده شود. در حالت ایده‌آل، لنزهایی با درجه نوری با خمیدگی صفر را انتخاب کنید که برای محیط‌های تاریک طراحی شده‌اند.

عینک های مناسب برای رانندگی در شب چگونه کار می کند؟

عینک های رانندگی در شب نه تنها میزان تابش نور را کاهش می دهند، بلکه به رانندگان کمک می کنند در محیط های تاریک واضح تر ببینند. عدسی های رانندگی در شب که به درستی ساخته و تولید شده اند به ایجاد کنتراست کمک می کنند که تشخیص اشیاء را واضح تر می کند. این نوع لنز همچنین به بهبود کنتراست در محیط های کم نور روز کمک می کند و رانندگی در شرایط مه آلود یا مه را آسان تر می کند.

علاوه بر این، عینک های رانندگی در شب برای محافظت از چشم ها در برابر نور آبی ساطع شده توسط ترافیک روبرو طراحی شده اند. کاهش سطح نور آبی HEV مهم است. نور آبی دارای مقدار زیادی انرژی و کوتاه ترین طول موج کل طیف نور است. این بدان معناست که نور آبی معمولاً هنگامی که به چشم انسان می رسد باعث خیرگی می شود.

طیف نور آبی بین ۴۰۰ تا ۵۲۰ نانومتر است. طول موج های پایین تر (۴۰۰-۴۲۰ نانومتر) بیشترین نفوذ را دارند و بیشترین میزان تحریک را ایجاد می کنند. به این ترتیب، عدسی های رانندگی در شب نیازی به رنگ تیره ندارند.

در واقع، عدسی‌هایی که در عینک‌های رانندگی در شب استفاده شده اند، از یک فرمول رنگی استفاده می‌کنند که برای فیلتر کردن نور آبی HEV طراحی شده است (اغلب این رنگ دارای رنگ زردی است)، اما همچنین نور آبی کافی را در طول موج‌های بالاتر برای ارائه دقیق ارسال می‌کند.

Glasses-for-night-driving

نکاتی برای انتخاب و خرید عینک رانندگی در شب

هنگام خرید عینک رانندگی در شب، باید به برخی از ویژگی ها توجه کنید و برخی از جنبه ها را در نظر بگیرید. عینک های ایده آل رانندگی در شب برای افزایش کنتراست، کاهش تابش نور خیره کننده و حفظ تشخیص رنگ طراحی می شوند.

عدسی ها باید طوری طراحی شوند که سطوح نور کافی را برای استفاده در شب (۹۰٪ یا بیشتر) منتقل کنند و دارای یک پوشش ضد انعکاس روی عدسی ها باشند تا تابش نور جاده و هاله های نور را به حداقل برسانند.

توصیه های اضافی برای بهبود دید در شب

عینک رانندگی در شب کنتراست، ادراک بصری و راحتی چشم را در هنگام رانندگی در شب بهبود می بخشد، اما توجه به این نکته، مهم است که کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود دید در تاریک ترین ساعات انجام دهید.

چراغ‌های داخل خودرو را کم‌نور نگه دارید تا در هنگام رانندگی به چشمان خود فشار نیاورید. شیشه جلو نیز باید در داخل و خارج تمیز باشد زیرا کثیفی می تواند تابش نور را ایجاد کند. در مورد چراغ های جلو هم همینطور.

تمیز نگه داشتن شیشه جلو همیشه بهترین کار است، بنابراین مهم است که به طور منظم برف پاک کن های شیشه جلو را تعویض کنید تا از رگه ها و سایر عیوب در سطح شیشه جلو که می تواند باعث انعکاس و حواس پرتی شود، جلوگیری کنید.

هنگام انجام فعالیت های چالش برانگیز بصری مانند رانندگی در شب همیشه باید سلامت چشم را در نظر گرفت. مراجعه منظم به متخصص چشم برای معاینه بینایی مهم است و نباید از آن غافل شد.

آب مروارید و دیابت برخی از بیماری هایی هستند که می توانند دید در شب را بدتر کنند. متخصص مراقبت از چشم شما می تواند توصیه های تخصصی در مورد تصحیح بینایی مناسب و سایر کمک های بصری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید به شما ارائه دهد.

امتیاز مقاله :
5/5

مطالب مرتبط

Swimming-Glasses

راهنمای خرید عینک طبی شنا

خرید عینک شنا طبی  عینک طبی شنا یک وسیله ضروری برای افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی است که می‌خواهند از فعالیت‌های آبی لذت ببرند. این عینک‌ها از چشمان شما در برابر اشعه های مضر، رطوبت و مواد شیمیایی محافظت می

ادامه مطلب »
Buying-Glasses-1

سوالات متداول و رایج در خرید عینک

سوالات رایج برای خرید عینک خرید عینک، چه طبی و چه آفتابی، می‌تواند دلهره‌آور باشد. تنوع مدل‌ها، برندها، و اصطلاحات تخصصی می‌تواند انتخاب را سخت کند. در این مقاله، به سوالات رایج در مورد خرید عینک می‌پردازیم تا این فرآیند

ادامه مطلب »
Snapp-Pay-Home_min

خرید اقساطی عینک

خرید عینک، عدسی، لنز و… در ۴ قسط بدون کارمزد عینک، از محصولاتی است که علاوه بر کمک به بهبود بینایی و مراقبت از چشم ها، به عنوان یکی از افزونه های مد و استایل نیز مورد توجه قرار می

ادامه مطلب »
Size
Home
Shopping
User-Panel
مشاوره

مشاوره رایگان