انواع مختلف جنس عدسی | بینایی سنجی و عینک هیراد

انواع مختلف جنس عدسی

نحوه انتخاب جنس مناسب برای عدسی عینک آفتابی

عینک های آفتابی، یک راه عالی برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش (UV) خورشید است. اما برای استفاده حداکثری از عینک آفتابی خود، باید بهترین جنس عدسی را برای نوع عینک آفتابی خود انتخاب کنید. مواد مختلف مزایای متفاوتی دارند، بنابراین درک انواع مختلف عدسی ها و آنچه که آنها می توانند ارائه دهند ضروری است.

انواع مختلف جنس عدسی عینک آفتابی چیست؟

  • پلی آمید

پلی آمید گزینه ممتاز برای انتخاب جنس عدسی عینک آفتابی است. اگرچه در مقایسه با شیشه گران تر است، اما شفافیت نوری تقریباً یکسانی دارد، نشکن است و به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که به تنهایی در عینک آفتابی نصب شود.

  • شیشه

شیشه یکی از بهترین مواد برای عدسی عینک آفتابی است. نور را با کارایی بیشتری نسبت به سایر جایگزین‌ها مانند پلاستیک می‌شکند و تجربه نوری باورنکردنی را ارائه می‌دهد. همچنین ضد خش است و به طور موثر نور UV را نسبت به سایر مواد فیلتر می کند. در حالی که این بهترین جنس عدسی برای عینک آفتابی است، شیشه سنگین تر، گران تر و مستعد ترک خوردن است.

  • پلی کربنات

این جنس عدسی عینک آفتابی مقاومت بهینه و خیلی خوبی در برابر ضربه و همچنین، شفافیت نوری عالی را ارائه می دهد. این باعث شده است که پلی کربنات ماده استاندارد برای ایمنی، ورزش و عینک کودکان باشد. عدسی های پلاریزه پلی کربنات سبک و مقرون به صرفه هستند اما در برابر خش مقاومت کمتری دارند.

  • عدسی های AC

عدسی های اکریلیک جایگزین ارزان تری برای پلی کربنات هستند. این نوع از مواد لنز عینک آفتابی برای استفاده گاه به گاه یا گاه به گاه شما از عینک آفتابی طراحی شده است. آنها از نظر اپتیکی شفافیت کمتری نسبت به لنزهای شیشه ای و پلی کربنات دارند و مقداری اعوجاج تصویر دارند.

  • CR-39

عدسی های عینک آفتابی CR-39 که مخفف کلمه Columbia Resin #39 است، از زمان معرفی آن ها در سال ۱۹۴۷، پیشرفت بسیار زیادی کرده اند. آنها مقرون به صرفه هستند، وضوح نوری عالی دارند، در برابر تشعشع، پیری، خستگی مواد و مواد شیمیایی مقاوم تر هستند، و به واسطه وزن سبکشان، بر روی سر و صورت احساس سنگینی ایجاد نمی کنند.

sunglasses-lenses

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب مواد لنز عینک آفتابی در نظر گرفت

  • قابلیت پوشیدن

اندازه، یک فاکتور مهم در انتخاب بهترین جنس عدسی برای عینک آفتابی است. به طور کلی، عینک آفتابی با مواد پوشاننده بیشتر، محافظت بالاتر در برابر اشعه ماوراء بنفش را تضمین می کند. هنگام انتخاب عدسیهای بزرگ یا پیچیده، به خاطر داشته باشید که راحتی را در نظر داشته باشید.

  • ماندگاری

کیفیت بالای عدسی ها نکته ای است که بر دوام آنها تاثیر زیادی می گذارد. به طور کلی، اگر می‌خواهید از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در امان بمانید، دو سال بهترین زمان برای تعویض عینک آفتابی است. در حالی که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، عینک های آفتابی با کیفیت موثر، مقاوم در برابر خش و ماندگاری طولانی هستند.

  • راحتی

پیدا کردن بهترین جنس عینک آفتابی به این معنی است که عینک آفتابی ای را انتخاب کنید که در طول استفاده های روزمره راحت باشد و همچین برای فرم صورت شما مناسب باشد. شما می خواهید جنس عدسی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

  • رنگ عدسی

عدسی ها دارای گزینه های رنگی متعددی هستند، از جمله رنگ های ثابت و رنگ های گرادیان مانند قهوه ای، خاکستری یا سبز. در حالی که رنگ در محافظت از اشعه ماوراء بنفش نقشی ندارد، بر کنتراست بصری تأثیر می گذارد. برخی از رنگ‌ها برای بهبود کنتراست‌ها شناخته شده‌اند و آنها را به گزینه‌های عالی برای ورزشکاران در میان سایر بازیکنانی که در ورزش‌هایی مانند شنا، گلف و بیسبال مشغول هستند تبدیل می‌کنند.

  • کیفیت عدسی

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید، انتخاب بهترین ماده و جنس برای عدسی است. کیفیت و رنگ کلیدی هستند، بنابراین باید به جای عدسی های تیره، به سراغ عدسی با رنگ یکنواخت بروید. قبل از خرید، عدسی های خود را در طول بازو در یک خط مستقیم نگه دارید تا عیوب را بررسی کنید. عدسی ها را به آرامی در امتداد خط مستقیم حرکت دهید. اگر عدسی ها نقص داشته باشند، لبه مستقیم آن تاب می خورد، حرکت می کند و یا منحرف می شود. از این گذشته، عدسی های عینک آفتابی با کیفیت پایین، محافظت اندکی در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می‌کنند و به اندازه استفاده نکردن از عینک آفتابی هستند.

جمع بندی:

در کل، انتخاب جنس عدسی عینک آفتابی به عوامل مختلفی مانند نیازها، فعالیت ها، بودجه و شرایط چشمان شما بستگی دارد. با مطالعه این مقاله و آگاهی از مزایا و معایب هر نوع عدسی، می توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

امتیاز مقاله :
5/5

مطالب مرتبط

Buying-Glasses-1

سوالات متداول و رایج در خرید عینک

سوالات رایج برای خرید عینک خرید عینک، چه طبی و چه آفتابی، می‌تواند دلهره‌آور باشد. تنوع مدل‌ها، برندها، و اصطلاحات تخصصی می‌تواند انتخاب را سخت کند. در این مقاله، به سوالات رایج در مورد خرید عینک می‌پردازیم تا این فرآیند

ادامه مطلب »
Snapp-Pay-Home_min

خرید اقساطی عینک

خرید عینک، عدسی، لنز و… در ۴ قسط بدون کارمزد عینک، از محصولاتی است که علاوه بر کمک به بهبود بینایی و مراقبت از چشم ها، به عنوان یکی از افزونه های مد و استایل نیز مورد توجه قرار می

ادامه مطلب »
خرید لنز ارزان

خرید لنز ارزان در مشهد

خرید لنز رنگی و طبی ارزان: راهنمای کامل و جامع خرید لنز رنگی یا طبی می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای تغییر رنگ چشم‌ها و یا بهبود بینایی شما باشد. با این حال، قیمت لنزها می‌تواند به طور قابل‌توجهی متفاوت باشد، مخصوصاً

ادامه مطلب »
خرید عینک اورجینال

خرید عینک اورجینال در نیشابور

خرید آنلاین عینک اورجینال در نیشابور: راهنمای جامع خرید عینک، چه آفتابی و چه طبی، می‌تواند تجربه‌ای چالش‌برانگیز باشد، به خصوص اگر به دنبال برندها و مدل‌های خاص باشید. در نیشابور، مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران، ممکن است دسترسی

ادامه مطلب »
Size
Home
Shopping
User-Panel
مشاوره

مشاوره رایگان