تاثیرات استفاده زیاد از دستگاه های دیجیتال بر چشمان ما | بینایی سنجی و عینک هیراد

تاثیرات استفاده زیاد از دستگاه های دیجیتال بر چشمان ما

تاثیر رسانه های دیجیتال بر چشم های ما

در این عصر فناوری، ما در دنیایی زندگی می کنیم که صفحه نمایش های ما به برخی از نزدیک ترین دوستان ما تبدیل شده اند. اما جدای از نکات مثبت این دستگاه ها، انبوهی از نکات منفی نیز وجود دارد که به ندرت در مورد آنها صحبت می کنیم.

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر بدن ما می گذارد، فشاری است که صفحه نمایش این دستگاه های دیجیتال بر یکی از مهم ترین اندام های ما، یعنی چشمان ما وارد می کند. ما اغلب از میزان نیاز چشمان خود غفلت می کنیم و سلامت چشم اغلب جدی گرفته نمی شود.

بر اساس گزارش مخاطبان شرکت نیلسن در سال ۲۰۱۶، یک آمریکایی به طور متوسط ​​ده ساعت در روز را به تماشای صفحه نمایش اختصاص می دهد. این بیشتر از زمانی است که یک آمریکایی صرف خوردن و خوابیدن روی هم می کند. این مقدار زیاد از نگاه کردن به صفحه نمایش باعث عوارض جانبی مانند سوزش چشم، خستگی، تاری دید و… می شود.

اما حتی با افزایش اتکای ما به دستگاه هایمان، کار هایی وجود دارد که می توانیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر و محافظت از چشم هایمان تا حد امکان انجام دهیم. در حالی که صفحه نمایش ها و دستگاه های دیجیتال در کار، مدارس و حتی مراقبت های اولیه دوران کودکی ما نفوذ کرده اند، روش های زیادی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که ما هر کاری که می توانیم برای محافظت و مراقبت از چشم هایمان انجام می دهیم.

مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی هستیم، مهم است که از چشمانمان پشتیبانی بهینه برای دید شفاف تر، طول عمر بیشتر و سلامت کلی بهتر داشته باشیم.

تاثیر رسانه های دیجیتال بر چشم های ما

فناوری در محل کار و مراقبت از چشم برای بزرگسالان

فناوری بسیاری از صنایع و شیوه کار بسیاری از مردم دنیا را تغییر داده است. بیش از ۱۰۰ میلیون کارگر در آمریکا وجود دارد که در هر جایی از صنعت، کم و بیش با دستگاه های دیجیتال کار می کنند. این عملاً یک سوم کل جمعیت ایالات متحده است.

صفحه نمایش همچنین بخش بزرگی از سیستم دانشگاهی مدرن است. کامپیوتر اغلب برای هر کسی که در کالج و دانشگاه تحصیل می کند یک نیاز است. کتاب های درسی بیشتر و بیشتری بر روی رایانه ارائه می شوند، که به معنای زمان بیشتری از صفحه نمایش است که مورد نیاز است.

حتی اگر فردی بخواهد از صفحه نمایش فاصله بگیرد، به لطف دیجیتالی شدن سریع زندگی مدرن ما، انجام این کار اغلب دشوار است. جلوگیری از خستگی چشم در اثر استفاده از وسایل الکترونیکی دیجیتال موضوع مهمی است که کمتر در مورد آن صحبت می شود.

عینک هایی که به طور خاص برای کارهای کامپیوتری تولید می شوند، گزینه ای عالی برای کسانی است که در یک صنعت دیجیتالی کار می کنند یا در کالج هستند یا به سادگی در محیطی کار می کنند که به زمان زیادی از صفحه نمایش نیاز دارد.

این عینک ها اغلب به دو صورت عمل می کنند. یک پوشش ضد انعکاس تابش خیره کننده از صفحه نمایش و منابع نور را کاهش می دهد. برخی از این عینک ها همچنین از رنگی استفاده می کنند که برای افزایش کنتراست روی صفحه و کاهش نور شدیدی که اغلب از صفحه نمایش رایانه می آید، طراحی شده است. هنگام استفاده از چنین عینک های محافظ، چشمان شما تنش کمتری را احساس می کنند.

استفاده از لنزهای مخصوص کامپیوتر نیز باعث افزایش دید واضح تر و در نهایت منجر به چشم های سالم تر، استرس و خستگی کمتری می شود. اگرچه اکثر مردم از چنین راه حلی بی اطلاع هستند، اما این لنز های محافظ می توانند به طور چشمگیری بر زندگی روزمره و سلامت کلی چشم افراد مدرنی که مجبورند در هر بخشی از روز خود در مقابل صفحه نمایش باشند، تأثیر بگذارند.

افزایش زمان استفاده از نمایشگرها و مراقبت از چشم نوجوانان

آخرین باری که نوجوانی را بدون تلفن همراه دیدید کی بود؟ به لطف ادغام اجتماعی اینترنت و رسانه های اجتماعی، نوجوانان هر روز ساعت ها در مقابل نمایشگر ها می گذرانند. حتی در خارج از اوقات فراغت آنها، در مکان هایی مانند مدرسه، اغلب نوجوانان را برای ارائه اطلاعات در مقابل صفحه نمایش قرار می دهند. مدارس می خواهند نوجوانان را برای دیجیتالی شدن سریع صنایع امروزی آماده کنند،

اما نتیجه ناگفته آن تأثیری است که در نهایت بر سلامت آنها با توجه به زمان اضافی که جلوی صفحه نمایش می گذرانند، می گذارد. قرار دادن یک نوجوان معمولی در معرض تمام مزایایی که یادگیری در مورد رایانه می تواند در مورد مشاغل مختلف ارائه دهد، مزایای زیادی دارد.

زمان تماشای تلویزیون برای نوجوانان جزء ضروری زندگی مدرن ما است که با گذشت زمان افزایش می یابد. بهترین کاری که نوجوانان می توانند انجام دهند این است که یاد بگیرند چگونه وقفه هایی را در زمان نمایش خود ایجاد کنند.

یک نسبت خوب اغلب قانون ۲۰-۲۰-۲۰ نامیده می شود. هر ۲۰ دقیقه به مدت بیست ثانیه به چیزی که ۲۰ فوت (۶ متر) دورتر است نگاه کنید. اگر باید دائماً با رایانه کار کنید، هر ۵۰ تا ۶۰ دقیقه ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. این استراحت ها فشار روی چشم های شما را به شدت کاهش می دهد و عادت عالی مراقبت از سلامت چشم تان را تقویت می کند.

یک کار ساده دیگر این است که مکرر پلک بزنید. خیره شدن به صفحه نمایش اغلب چشمان ما را خشک می کند، بنابراین پلک زدن یک راه عالی برای جبران این رطوبت است. همچنین، به یاد داشته باشید که معاینات منظم را با اپتومتریست خود برنامه ریزی کنید. توصیه ما این است که هم نوجوانان و هم بزرگسالان حداقل سالی یک بار به متخصص چشم مراجعه کنند!

فناوری در محل کار و مراقبت از چشم برای بزرگسالان

مراقبت از چشم در کودکان در عصر دیجیتال

علاوه بر نوجوانان، کودکان کوچک نیز زمان زیادی از صفحه نمایش دارند. دستگاه ها به پرستار بچه های جدید تبدیل می شوند. در نتیجه، این افزایش زمان نمایش برای نوزادان و کودکان نوپا خطرناک است، به همان اندازه که برای بزرگسالان و نوجوانان مشکل ایجاد می کند.

در کنار خستگی چشم، مطالعه ای وجود دارد که بین افزایش زمان استفاده از دستگاه های دیجیتال و رشد کندتر گفتار ارتباط برقرار کرده است. مغز یک کودک نوپا در مرحله رشد سریع است و ثابت شده است که زمان بیش از حد استفاده از صفحه نمایش تأثیر منفی بر آن رشد دارد.

اما، وقتی صحبت از زمان استفاده از صفحه نمایش در کودکان نوپا می شود، همه چیز بد نیست. حتی گروه هایی مانند AAP (آکادمی اطفال آمریکا) در مورد میزان زمان مناسب برای کودکان خردسال نظر خود را تغییر داده اند. همه چیز در مورد اعتدال، در هر سنی است و شیوه های خوب والدین برای اطمینان از اینکه فرزندان ما نه تنها برای کارهای تکنولوژیک مدرن مجهز هستند، بلکه دانش و تجربه لازم برای مراقبت از چشمان خود را در حین رشد و پیشرفت دارند.

طبق نظر انجمن بینایی سنجی آمریکا، نوزادان باید اولین معاینه چشم خود را در ۶ ماهگی انجام دهند. کودکان معمولاً فقط هر دو سال یک بار نیاز به آزمایش بینایی دارند، مگر اینکه اصلاح بینایی مورد نیاز باشد. وقتی صحبت از زمان استفاده از صفحه نمایش و سلامت چشم به میان می آید، اهمیت استراحت را به فرزندان خود آموزش دهید.

همچنین پیشنهاد می شود یک طرح استفاده از رسانه های خانوادگی که زمان ها و میزان استفاده از دستگاه ها را در نظر گرفته شده را اجرا کنید. به قوانینی که به عنوان والدین تعیین کرده اید پایبند باشید و جایگزین هایی برای مشغول ماندن معرفی کنید.

برای مراقبت از چشمانمان چه کنیم؟

ما نمی توانیم زمان را به عقب برگردانیم. به عنوان یک جامعه، ما در عصر فن آوری به زانو در آمده ایم، و هر روز، با سرعت بیشتری به سمت آن حرکت می کنیم. همه ما مسئول نحوه کار با صفحه نمایش برای محافظت از خود و چشمان خود هستیم. کارهای ساده ای که می توانیم انجام دهیم، مانند استراحت کردن، سرمایه گذاری روی عینک های کامپیوتری، یا صرفاً خاموش کردن دستگاه ها، می تواند برای حفظ سلامت چشم ما بسیار مفید باشد.

همچنین، اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان خوبی برای برنامه ریزی معاینات منظم مراقبت از چشم است. ملاقات با یک اپتومتریست فقط می تواند به شما کمک کند تا از چشمان خود مراقبت کنید و مشکلات احتمالی را قبل از بدتر شدن آنها تشخیص دهید. همه این موارد استفاده سالم از فناوری را تسهیل می کند تا بتوانیم در این جامعه مدرن، تکامل یافته و رشد کنیم و از چشمان خود محافظت کنیم و از سلامت خود در این فرآیند مراقبت کنیم.

امتیاز مقاله :
5/5

مطالب مرتبط

خرید لنز ارزان

خرید لنز ارزان در مشهد

خرید لنز رنگی و طبی ارزان: راهنمای کامل و جامع خرید لنز رنگی یا طبی می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای تغییر رنگ چشم‌ها و یا بهبود بینایی شما باشد. با این حال، قیمت لنزها می‌تواند به طور قابل‌توجهی متفاوت باشد، مخصوصاً

ادامه مطلب »
خرید عینک اورجینال

خرید عینک اورجینال در نیشابور

خرید آنلاین عینک اورجینال در نیشابور: راهنمای جامع خرید عینک، چه آفتابی و چه طبی، می‌تواند تجربه‌ای چالش‌برانگیز باشد، به خصوص اگر به دنبال برندها و مدل‌های خاص باشید. در نیشابور، مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران، ممکن است دسترسی

ادامه مطلب »

خرید عینک ارزان در قوچان

خرید عینک ارزان در قوچان: راهنمای جامع خرید عینک می تواند تجربه‌ای دلهره‌آور باشد، به خصوص اگر به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه باشید. با طیف گسترده‌ای از برندها، قاب‌ها و عدسی‌ها در بازار، پیدا کردن عینکی که هم شیک

ادامه مطلب »
Size
Home
Shopping
User-Panel
مشاوره

مشاوره رایگان