انواع قابلیت ها و ویژگی های عینک های آفتابی | بینایی سنجی و عینک هیراد

انواع قابلیت ها و ویژگی های عینک های آفتابی

ویژگی ها و قابلیت های مهم عینک آفتابی

عینک های آفتابی نه تنها یک لوازم جذاب و مد شناخته شده در میان مردم هستند، بلکه نقش محافظتی بسیار مهمی نیز برای چشمان ما دارند که هر کدام یک مزیت و قابلیت مهم است. برای انتخاب یک عینک آفتابی باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید تا عینکی که کاملاً مناسبتان است را انتخاب کنید.

در طول سال‌ ها، عینک‌ های آفتابی با اضافه شدن قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های جدید، به توانایی‌ های بیشتری در محافظت از چشمانمان دست یافته‌ اند. در این مقاله، به بررسی انواع قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های عینک‌ های آفتابی می‌پردازیم که شما را در انتخاب مناسب‌ ترین عینک آفتابی برای خود یاری خواهد کرد.

۱. قابلیت UV400 در عینک های آفتابی

قابلیت UV400 در عینک‌ های آفتابی به معنای محافظت از چشمان شما در برابر پرتوهای مضر اشعه ماورای بنفش (UV) است. برخورد با این نوع اشعه می‌تواند برای چشمان شما خطراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، استفاده از عینک‌های آفتابی با قابلیت UV400 بسیار مهم است.

با توجه به اینکه پرتوهای UV دارای طول موج کوتاه‌تری نسبت به پرتوهای قابل رویت هستند، می‌توانند وارد چشمان شما شده و بر سلامت چشم تأثیرگذار باشند. برخی از مشکلاتی که می‌تواند در اثر برخورد با اشعه UV برای چشمان شما به وجود آید عبارتند از:

۱. آفتاب سوختگی:

پرتوهای UV قادرند بافت‌های حساس چشم را تحریک کنند و باعث آفتاب سوختگی شود که باعث قرمزی، تورم و تحریک چشم می‌شود.

۲. آب مروارید:

برخورد طولانی مدت با اشعه UV می‌تواند منجر به بروز بیماری آب مروارید شود که به خشکی و التهاب چشم‌ها، تماس غیرمعمول با نور و احساس داشتن بدنباله‌ها همراه است.

۳. لنز های آفتابی غیر بهداشتی:

استفاده از لنزهای آفتابی بدون قابلیت محافظت در برابر اشعه UV می‌تواند چشمان شما را به این پرتوها نیز بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین، با استفاده از عینک‌ های آفتابی UV400 می‌توانید چشمان خود را از پرتوهای مضر UV محافظت کنید. این نوع عینک‌ها قادرند تا ۹۹٪ از اشعه‌های UVB و UVA را فیلتر کنند و از ورود آنها به چشمان شما جلوگیری کنند.

حتماً به خرید عینک‌های آفتابی با قابلیت UV400 توجه کنید تا چشمانتان در برابر آسیب احتمالی محافظت شود.

عینک آفتابی UV400

۲. قابلیت پولاریزه (Polaris)

قابلیت پولاریزه (Polaris) یکی از ویژگی‌های مهم در عینک‌های آفتابی است. این ویژگی به معنای حذف یا کاهش نورهای بازتاب شده از سطوح صاف و مستوی مانند آب، شیشه‌ ها، برف و سطوح خیابان است. استفاده از عینک‌های آفتابی با قابلیت پولاریزه بسیار مفید است و برای شرایط خاصی مناسب است.

با توجه به اینکه نورهای بازتاب شده از سطوح صاف می‌توانند تورم و خستگی چشم را افزایش دهند و تصاویر را کم‌رنگ و ناواضح کنند، عینک‌های پولاریزه این مشکلات را برطرف می‌کنند و تجربه دیدن را بهبود می‌بخشند. برخی از کاربردهای قابلیت پولاریزه در عینک‌های آفتابی عبارتند از:

۱. کاهش تابش خیره‌ کننده:

با استفاده از عینک‌های پولاریزه می‌توانید از تابش خیره‌کننده نور خورشید و نور بازتابیده از سطوح شیشه‌ها و آب جلوگیری کنید. این به شما امکان می‌دهد تا به طور راحت‌تری در شرایطی مانند رانندگی، ورزش‌های آبی و تفریحات خارجی لذت ببرید.

۲. بهبود وضوح تصاویر:

عینک‌ های پولاریزه تصاویر را با کاهش نور بازتابیده از سطوح صاف بهبود می‌بخشند. این باعث می‌شود تصاویر روشن‌تر، واضح‌تر و با کنتراست بهتری را مشاهده کنید.

۳. کاهش خستگی چشم:

با کاهش نور های بازتابیده و تابش خیره‌کننده، عینک‌های پولاریزه به چشمان شما در محیط‌ های روشن کمک می‌ کنند و خستگی و تورم چشم را کاهش می‌ دهند.

۴. محافظت از چشمان:

عینک‌ های پولاریزه به عنوان یک لایه محافظ برای چشمان شما عمل می‌کنند و در برابر اشعه‌های مضر خورشید و پرتوهای UV نیز محافظت می‌کنند. این موضوع از ایجاد شدن بسیاری از بیماری ها برای شما جلوگیری میکند.

۳. قابلیت تغییر شکل و طراحی متنوع

عینک‌ های آفتابی در انواع طرح‌ها و شکل‌ های مختلفی عرضه می‌شوند. از عینک‌های آفتابی با فریم‌ های کوچک و زیبا تا فریم‌ های بزرگ و بیضی، می‌توانید براساس سلیقه و نیاز خود عینکی مناسب انتخاب کنید. همچنین، برخی از عینک‌ها دارای قابلیت تغییر شکل هستند که به شما امکان می‌دهد فریم عینک را براساس نیاز و سلیقه خود تغییر دهید.

عینک پلاریزه

۴. قابلیت ضد خش و ضد آب

بسیاری از عینک‌های آفتابی امروزی دارای پوششی هستند که ضد خش و ضد آب بودن را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند عینک شما در برابر خطوش‌ها و خراش‌های روزمره مقاومت کند و همچنین در معرض آب و رطوبت قرار گرفتن بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

۵. قابلیت تعویض عدسی

بعضی از عینک‌های آفتابی دارای قابلیت تعویض عدسی هستند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا عدسی‌های عینک را با توجه به شرایط نوری محیط تعویض کنید. برخی از عینک‌ها همراه با عدسی‌های متفاوتی عرضه می‌

شوند که می‌توانید با توجه به نیاز خود، از آنها استفاده کنید.

۶. قابلیت استفاده چندمنظوره

بسیاری از عینک‌های آفتابی دارای قابلیت استفاده چندمنظوره هستند. به عنوان مثال، برخی از عینک‌ها دارای عدسی‌های قابل تغییر رنگ هستند که به صورت خودکار با تغییر شدت نور، رنگ عدسی تغییر می‌کند. همچنین، برخی از عینک‌ها دارای قابلیت تبدیل به عینک‌های تقویتی هستند که در صورت نیاز به تقویت بینایی، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در نهایت، با توجه به نیازها و سلیقه شما، عینک آفتابی را انتخاب کنید که بیشترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را که نیاز دارید، دارا باشد. همچنین، به بهبود وضوح تصاویر، محافظت از چشمانتان در برابر اشعه UV و کاهش بازتاب نور توجه کنید. با استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب، می‌توانید لذت بردن از فصول آفتابی را با محافظت کامل از چشمانتان تجربه کنید.

امتیاز مقاله :
5/5

مطالب مرتبط

عینک آفتابی جورجیو ولنتی

برند عینک جورجیو ولنتی

جورجیو ولنتی: دنیایی از ظرافت و کیفیت ایتالیایی در قاب عینک جورجیو ولنتی، برندی ایتالیایی که در سال ۲۰۰۸ میلادی متولد شد، با ارائه عینک‌های آفتابی و طبی باکیفیت و خوش‌طراحی، به سرعت در میان اهالی مد و فشن جایگاه

ادامه مطلب »
Swimming-Glasses

راهنمای خرید عینک طبی شنا

خرید عینک شنا طبی  عینک طبی شنا یک وسیله ضروری برای افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی است که می‌خواهند از فعالیت‌های آبی لذت ببرند. این عینک‌ها از چشمان شما در برابر اشعه های مضر، رطوبت و مواد شیمیایی محافظت می

ادامه مطلب »
Buying-Glasses-1

سوالات متداول و رایج در خرید عینک

سوالات رایج برای خرید عینک خرید عینک، چه طبی و چه آفتابی، می‌تواند دلهره‌آور باشد. تنوع مدل‌ها، برندها، و اصطلاحات تخصصی می‌تواند انتخاب را سخت کند. در این مقاله، به سوالات رایج در مورد خرید عینک می‌پردازیم تا این فرآیند

ادامه مطلب »
Size
Home
Shopping
User-Panel
مشاوره

مشاوره رایگان